27 Aralık 2012 Perşembe

Dünya Pİ Günü (14 Mart) Pİ Günü Nedir?


Ülkemizde Tıp Bayramı olarak kutlanan 14 Mart dünyada ne günü olarak kutlanmaktadır ?
a) Darwin Günü
b) Pi Sayısı Günü
c) Hasta Hakları Günü
d) Şükran Günü

Cevap : B
Ülkemizde tıp bayramı olarak kutlanan 14 mart dünyada ne günü olarak kutlanmaktadır ?
- Darwin günü
- Pi sayısı günü ( doğru cevap )
- Hasta hakları günü
- Şükran günü
Pi sayısı günü
Yaklaşık değeri 3,14 olan, özellikle geometri sorularında çoğumuzun karşısına çıkmış olan, kimimizin de bulmacalarda rastladığı Pi Sayısı'nın bir özel günü olduğunu biliyor muydunuz? Bu özel güne 'Pi Günü' deniyor. Yaklaşık değeri 3,14159 olduğundan dolayı 3. ay olan Mart ayının, 14. gününde saat 1:59'da kutlanan bu özel günün ismi 'Dünya Pi Günü' olarak belirlenmiştir.
Pİ GÜNÜNÜ BİLİYORMUSUNUZ?
Eminiz ki bu günü bilmeyen milyonlarca insan vardır ve google her zaman olduğu gibi yine kullanıcılarına önemli bir günü güzel bir logoyla hatırlattı.
Pİ'NİN TARİHÇESİ
Pi (p) sayısı herkesin bildiği gibi dünyanın belki de en ünlü sayısıdır. Bir çemberin çevresinin çapına oranını veren pi'nin sembolü olan p Yunan alfebesinin 16. harfi olup, o dildeki çevre kelimesinin (periometron) ilk harfidir. Bunun yanısıra Eski Yunanlıların bir çemberin çevresinin çapına oranı için bu simgeyi kullanmamış olduklarınıda biliriz. Daha sonraki medeniyetler de bu simgeyi kullanmamışlardır. p simgesinin şu andaki anlamı ile sürekli kullanılışının tarihi 250 yıl öncesine kadar dayanmaktadır.

Dünya Pİ Günü (14 Mart) Pİ Günü Nedir?

Bugün Dünya Pİ Günü...
Pi Günü, ünlü matematik sabiti pi sayısı anısına özel kabul edilmiştir ve her yıl 14 Mart'ta kutlanmaktadır. Bunun sebebi ise Amerikan tarih formatında bu günün 3/14 olarak geçmesi ve bunun pi sayısının en yaygın kullanımını anımsatmasıdır. (Vikipedi)
Daha bugüne kadar, ''Dünya Pİ Günü'' nedir diye sorsaydınız bana; öyle, Pİ - Pİ yüzünüze bakardım. Çünkü; benim bi, Pİ'den haberim yok ki..
Allah'tan Sayın Ahmet Balcı var.. Onun her Pİ'den haberi var maşallah.. Milliyet Blog anasayfada; ''Dünya Pİ Günü'' diye bir başlık gördüm ve anında tıkladım. Bildiğimden değil, ''neymiş bu?'' dediğimden..
Daha okumaya başlamıştım ki; ''haaa desenize, şu Pİ, o Pİ'' dedim.
''Kızım Sabiş, (kendime diyorum) sen bu önemli günü nasıl atlarsın?'' dedim. Amma çok diyorum.. Yukarıda da '''dedim'' dedim, şimdi burada da ''dedim'' dedim.
Demek ki öğrenmeye çalışmak insana böyle dedirtiyor işte..
''Dünya Pİ Günü'' diye gördüm dedim ya, o an ilk aklıma gelenler neydi biliyor musunuz?
Pİ-jama
Pİ-rinç (haliyle)
Pİ-lav
Pİ-sikoloji (pek tabii ki)
Pİ-sikopat (vs.)
Pİ-si, Pİ-si (sonrası mı?)
Pİ-st :)
Pİ-s
Pİ-yango
Pİ-L
Pİ-şik
Pİ-li
Pİ-şti (tabii çok anlamlı)
Pİ-şen
Pİ-şiren
Haaa bir de;
Pİ-şkin
Az sonra aşağıda Delft Üniversitesi'nde Pi-şen ''Pİ'' pastasını göreceksiniz..

0 yorum :

Yorum Gönder